15:22 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دیوان عدالت اداری

تولید سیگار در شرکت دخانیات ایران ۳ برابر می‌شود
نماد برتر- جهش ۲۰۰ درصدی تولید و فروش محصولات برای بازیابی سهم ازدست‌رفته دخانیات، در سال ۱۳۹۹ از جمله برنامه مهم شرکت دخانیات ایران است و در همین راستا به‌زودی یک خط تولیدی در تهران که سه سال متوقف شده بود، به شکل مشارکتی راه‌اندازی خواهد شد.
راهکارهای رفع انحصار در صدور مجوز در بازار سرمایه
نماد برتر- یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور سازمان بورس برای بازنگری در صدور مجوز کارگزاری بر ضرورت رفع انحصار در صدور مجوز تاکید کرد.
انتقاد از ابطال قانون «تعیین سن فرسودگی خودروها» از سوی شورای نگهبان
نماد برتر- دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای خودرویی سازمان حفاظت محیط زیست می‌گوید که آیین‌نامه ماده ۸ قانون هوای پاک که درباره سن فرسودگی انواع وسایل نقلیه بود، بر اساس استعلام دیوان عدالت اداری از شورای نگهبان، ابطال شده است.
اجاره مدرک مهندسی؟! اجازه نمی دهیم
پایگاه خبری راد: معاون وزیر راه و شهرسازی درباره این شائبه که برخی مهندسان مدرک خود را به شرکت‌های ارایه خدمات مهندسی اجاره می‌دهند، گفت: با الکترونیکی کردن خدمات مهندسی جلوی روزنه‌های بروز خطا از جمله اجاره دادن مدرک را می‌گیریم.
تعرفه مشکل‌ساز شد!
پایگاه خبری راد: ماجرای استخراج ارز مجازی در ایران از تب و تاب نمی افتد، تا حدود یک ماه پیش بحث مصرف برق ماینرها سر زبان‌ها بود، پس از آن، نوبت به قانونی یا غیرقانونی بودن آن‌ها رسید و اکنون موضوع تعرفه‌ای که دولت برای این موضوع در نظر گرفته روی میز قرار دارد.
ارایه غیرمجاز قلیان با یخ و شیرنارگیل/تقلای وزارت بهداشت برای کاهش مصرف دخانیات
پایگاه خبری راد: رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات کشور با اشاره به آنچه که " ضرر سالانه ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی دخانیات به کشور" خواند، اقدامات وزارت بهداشت برای کاهش و همچنین ترفندهای صنایع دخانی برای افزایش مصرف دخانیات در کشور را تشریح کرد.
گام شفاف‌ساز در بازار مسکن
پایگاه خبری راد: دو مجموعه دولتی و یک دستگاه بخش خصوصی در نظر دارند موانع هفت ساله‌ای که به ابهامات قیمتی در بازار مسکن دامن می‌زد را کنار بزنند.
الزام به اخذ رضایت سایر مالکین برای تفکیک کنتور آب و برق و گاز غیر قانونی است
پایگاه خبری راد: هیات عمومی دیوان عدالت اداری با ابطال مصوبه شرکت ملی گاز اعلام کرد که الزام به اخذ رضایت سایر مالکین برای تفکیک کنتور آب و برق و گاز غیر قانونی است.
ادامه کشمکش بر سر «آبونمان» تلفن ثابت مخابرات
پایگاه خبری راد: در حالی‌ که دیوان عدالت اداری همچنان بر رأی صادرشده درباره ممنوعیت دریافت آبونمان تأکید می‌ورزد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دفاع از مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای دریافت آبونمان، ابطال رأی صادرشده را درخواست کرده است.
هشدار نماینده زنجان نسبت به قاچاق محصولات کشاورزی
پایگاه خبری راد: نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی نسبت به قیمت جهانی محصولات کشاورزی، بیان‌ کرد: با توجه به قاچاق دام زنده در آینده نزدیک شاهد افزایش قاچاق محصولات کشاورزی خواهیم بود.
دیوان عدالت دستور توقف تخریب ویلای دختر وزیر سابق را نداده است
پایگاه خبری راد: مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری گفت: دادخواست توقف موقت تخریب ویلای دختر وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت در یکی از شعب دیوان در حال رسیدگی است و دیوان دستور توقف تخریب نداده است.
حق اشتراک ماهانه جایگزین آبونمان تلفن ثابت شد؟
پایگاه خبری راد: در حالی که با دستور دیوان عدالت اداری برای حذف آبونمان تلفن ثابت، شرکت مخابرات مدعی شد متحمل خسارت سالانه ۷۰۰ میلیاردی می‌شود، ظاهرا قرار است بخشی از این خسارت با حق اشتراک ماهیانه از تلفن ثابت جبران شود.
صدور مجوز ساخت و ساز در 62 باغ برای حفظ باغات تهران بود
معاون نظارت شورای شهر تهران اعلام کرد که شورای شهر برای حفظ باغات تهران مجبور شد که به ساخت و ساز در 62باغ رای مثبت دهد.
لزوم برخورد با دیر ابلاغ کنندگان لغو مصوبه "برج_باغ"
پایگاه خبری راد: رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در مورد دلایل رأی ندادن به استفساریه شهرداری تهران در خصوص ارائه مجوز ساخت و ساز در ۶۲ باغ توضیحاتی را ارائه کرد.
هیچ واحد تولیدی نباید بخاطر مشکلات قضایی تعطیل شود/ ۶۰ کانتینر گوشت در گمرک باقی مانده است
پایگاه خبری راد: دادستان کل کشور گفت: در شرایط جنگ اقتصادی امروز، نباید اجازه دهیم هیچ واحد تولیدی به‌دلیل معوقات بانکی و مشکلات حقوقی و قضائی تعطیل شود.